Foundation.

Ye, aku baru je habis taaruf week dekat cfsiium. Frankly speaking, taaruf or dalam bahasa omputihnya orientation week di iium was not that packed. Like there were days di mana korang boleh sambung tidur lepas subuh sampai la pukul 3-4 petang. Itu pun kalau nasib korang baik la.

I did read a few blogs regarding taaruf week at iium before. Variety of stories i've read and most of them said taaruf week is boring. Ye, memang boring. HAHA. Standard la orientation week, penuh dengan briefing sana sini. And the students were like bertudung labuh gitewwwww naik bulu roma i tiap kali berselisih dengan minah-minah tudung labuh ni sambil mata mereka menjeling2 dekat shawl i yang cukup2 tutup dada je haaa. Bila cerita dekat mama, she said "eleh, idgaf je" haaa gitu punya ganas mak aku ni.
Ept and apt, alhamdulillah i was exempted for ept. Apt? Muka takda basic arab ni sangat tenang saat menjawab paper tersebut. Sebab aku hanya perlu menunggu 20 minit untuk berlalu dan kemudian pass paper dekat lecturer and as the result i have to go for arabic classes level 1 :3

To be concluded, taaruf week in iium ni takdalah hectic mana pun. Like, commitee takkan suruh kau bangun pukul 3-4 pagi, paksa kau berkawad tengah2 panas ke suruh kau galas beg atas kepala sambil berjalan sekeliling kampus. Tak ada ye adik-adik. Dorang pun tak kuasa nak pergi bilik sorang-sorang and ketuk setiap pintu untuk pastikan kau pergi solat jemaah ataupun dengar briefing.

Cuma ada satu hari tu je aku rasa macam nak cabut keluar dari iium ni. Hari exam Tilawah atau bahasa ringkasnya TenT. Dah la sesi pagi, and they made us waited for a couple of hours starting 8.30 sampai 12.30. Okay, aku lek lagi. Aku gi makan dulu semua. Then as i came back, the commitee said ustaz keluar makan. So kena sambung pukul 2. Aku lek lagi. Bila dah pukul 2, proceed l
la for the test.

Ustaz yang assist aku ni pulak, macam hmmmm. Aku duduk je depan dia, dia suruh aku baca dua ayat surah apa entah i don't remember. And i mispronounced the surah and he raised his voice in all of sudden. Like, tegur aku punya bacaan yang salah tu but does it necessary for you to shout? Aku dah menyirap dah masa tu, tapi sabar lagi. Then he asked me to recite surah Al-Bayyinah sedangkan dalam buku taaruf said lecturers akan suruh kita hafal suruh Al-Nas sampai Al-Dhuha je.
Aku pun dengan muka fed up "saya tak hafal". Lepas tu dia suruh aku belah. Aku rasa hari tu kalau aku puasa mesti terbatal puasa aku sebab i cursed a lot inside. Like, oh macam ni ke ustaz iium treats us students?

Nasib baik brother senior yang assist aku before tu muka macam Kris. Sejuk sikit hati, Cewah.

Oh, aku ambik course BEN. Apa tu? Bachelor of English. Ye, tak cukup pandai nak further in engineering ke accounting ke meds ke. Lagipun my passion is not on those things.

Bai'ah Ceremony memang dabomb la. Aku rasa tu je kot the best part of this taaruf week. Sebab closing ceremony kan sebab tu la best muahahaha.

Okbye.